Біографія
Народилася 11 січня 1965 року. Отримала вищу освіту в Технологічному університеті Поділля за спеціальністю «бухгалтерський облік, контроль і аналіз господарської діяльності».
 
З 1983 по 2003 роки працювала на підприємствах – бухгалтером, економістом, головним бухгалтером, очолювала управління аудиту в районній інспекції Державної податкової адміністрації на Київщині.
 
З 2003 року та до моменту обрання народним депутатом обіймала посаду аудитор-директора ТОВ АФ "Європейська аудиторська група».
 
27 жовтня 2014 року на позачергових виборах до парламенту обрана народним депутатом України від партії «Блок Петра Порошенка» (№28 у виборчому списку).
 
13 травня 2015 року – обрана Верховною Радою на посаду Голови парламентського Комітету з питань податкової та митної політики замість Романа Насирова, який був призначений Головою Державної фіскальної служби України.
 
Проживає у місті Києві, заміжня, має сина.

Ніна Южаніна є автором 126 законодавчих ініціатив, з них 38 вже затверджені парламентом. Зокрема, це ряд законопроектів, якими вносяться зміни до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні; щодо спрощення ліцензійних процедур у сфері зовнішньоекономічної діяльності; щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів; щодо звільнення від оподаткування продукції оборонного призначення; щодо оподаткування розміщення побутових відходів і т.п.).

Справжньою сенсацією стала ініціатива Ніни Южаніної з реформування податкової системи в Україні. В серпні 2015 року вона як Голова профільного парламентського комітету представила проект ліберальної податкової реформи, який значно знижує податковий тягар для підприємців та спрощує адміністрування податків. Це вперше в історії української законотворчості народні депутати виступили з власним баченням податкової реформи, оскільки це завжди було прерогативою Міністерства фінансів. 26 жовтня проект був зареєстрований у Верховній Раді під номером №3357.

Авторами законопроекту поряд з Ніною Южаніною стали колеги по Комітету, експерти-економісти, представники бізнесу та громадянського суспільства, а свої підписи під №3357 поставили понад 120 народних депутатів.

Філософія змін, які пропонує Южаніна в проекті №3357, полягає в наступному: зниження податків та спрощення адміністрування дадуть можливість українському бізнесу працювати чесно, вийти із тіні. Це в свою чергу перезапустить українську економіку, надавши їй поштовху для зростання. Державна фіскальна служба також має пройти перезавантаження та перетворитися з фіскальної структури в сервісну.

У грудні 2016 р. більшість ініціатив із законопроекту №3357 лягли в основу Закону України від 21.12.2016 р. №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

У цивілізованих країнах податкові зміни розглядають роками, обов'язково проходять кілька читань, щоб кожен законодавець у залі зрозумів, що розглядається, для чого це будуть приймати, яка з того користь. На жаль, ми поки що не прагнемо такої якості роботи. Зокрема і через значну кількість законопроектів, які постійно реєструються в парламенті, і практично кожен із них хоче щось змінити в податковому законодавстві, звісно, на краще, але більшість цих змін у результаті завдають лише шкоди. Це неприпустимо. Я мушу визнати, що мораторій на зміни до ПКУ хоча б на кілька років — це гарна ідея. Бо підприємцю треба дати насамперед спокій.
З інтерв’ю Дзеркалу тижня

 

Всі останні роки існування Податкового кодексу підхід до адміністрування був виключно фіскальний. Зараз люди навіть не можуть зорієнтуватися, в чому справа, тому що, вичитуючи, вириваючи з контексту якісь там рядки чи норми, які все-таки продовжують фіскальну функцію нашого контролюючого органу, люди дивуються: а де ж тут лібералізація? А тому, що 90% тексту Закону №1797 — це виключно лібералізація системи адміністрування, спрощення всіх процедур і функцій і відносин платника з контролюючим органом.
З інтерв’ю каналу Рада

 

Для того аби виховати податкову культуру, треба, щоб і багаті, і бідні сплачували з кожної гривні однакову ставку податку. Не треба боятися бути багатим. Не треба приховувати, що ти отримуєш більші доходи, ніж інші. Це повинен бути стимул – працювати і показувати великі доходи.
З інтерв’ю газеті Бухгалтерія

 

Податкова лібералізація — це завдання номер один, але ми маємо реально дивитися на стан справ і говорити, що, розпочавши податкову лібералізацію, найближчими трьома роками справді матимемо значний недобір податкових платежів до бюджету. До цього країна має готуватися і прийняти для себе усвідомлене рішення один раз і на найближчі роки.
З інтерв’ю 5 каналу

 

Нам треба підвести риску під минулим життям і дозволити громадянам задекларувати всі свої активи для того, щоб непрямі методи контролю були ефективними, адже можна до безкінечності говорити про нажите в попередні роки, коли була відсутня персоніфікація доходів. Тому держава має провести одноразове декларування й дати можливість людям задекларувати все, що є, а далі — повний контроль. Інакше в нас ніколи не буде можливості зменшити ставку ПДФО й проводити ліберальні норми. Що б ми не робили, хоч би завтра й 10% поставили — не буде збільшення платежів до бюджету без дієвої ролі держави з контролю за видатками фізичних осіб.
З інтерв’ю Все про бухгалтерський облік

 

Політична діяльність

Ніна Южаніна є автором 82 законодавчих ініціатив, з них 19 вже затверджені парламентом. Зокрема, вона входить до авторського колективу відомого законопроекту №3357 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації", який в народі охрестили "кодексом Южаніної". Даний законопроект є повноцінною реформою, яка передбачає суттєве зниження податкового навантаження на підприємців та спрощення адміністрування податків. Це дасть можливість українському бізнесу працювати чесно, вийти із тіні. За переконанням авторів проекту та тисяч підприємців, така реформа перезапустить українську економіку, надавши їй поштовху для зростання.

Календар новин

« Вересень 2017 »
Пнд Втр Срд Чтв Птн Сбт Ндл
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30