Відтак вже скоро акцизний податок буде вдвічі-втричі меншим за нині діючий, а його розмір обчислюватиметься за економічно обґрунтованою формулою: до базових ставок – 50 євро для авто з бензиновим двигуном і 75 євро для дизельних машин застосовуватимуться коефіцієнти – двигуна та віку.
Базова ставка х Коефіцієнтдвигун х Коефіцієнтвік = Сума акцизного податку
Такий підхід дозволить не лише здешевити розмитнення як нових, так і вживаних авто, що позитивно вплине на вартість імпортних машин загалом, а й регулювати формування автопарку країни.
За словами Голови Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики Ніни Южаніної, нові закони покликані не лише розв’язати нагальну проблему авто з іноземною реєстрацією, а й запропонувати однаково вигідні умови для всіх українців.
На її думку, базові ставки є мінімально можливими, у той час, як коефіцієнти двигуна та віку потрібні для того, щоб не вводити додатковий податок – екологічний, що справляється майже в усіх країнах Європи.
«Зазначені коефіцієнти є обов’язковими складовими формули обрахунку акцизу, оскільки їхнє застосування робить ввезення в Україну старих 20–25 річних авто», – зазначила Н. Южаніна.
Вона переконана, що розуміючи суть підходу до формування розміру акцизного податку, майбутні автовласники під час вибору авто задля здешевлення вартості розмитнення віддаватимуть перевагу новішим транспортним засобам або машинам з меншим об’ємом двигуна, котрі сьогодні є потужнішими за старі.
Голова Комітету впевнена, що зменшення акцизного податку – лише перший крок в напрямку здешевлення розмитнення, котрий потрібно було зробити давно, щоб надати можливість більшій кількості людей стати автовласниками.
«Дякую Міністерству фінансів України за те, що погодилися на ті тимчасові бюджетні розриви, до яких призведе прийняття цього закону. Впевнена, що ми зможемо їх компенсувати за рахунок збільшення кількості митних оформлень транспортних засобів», – підсумувала вона.
Прес-служба Голови Комітету