Інформаційні матеріали

  • Прес-служба

НБФБ має стати єдиним органом по боротьбі з економічними злочинами

НБФБ має стати єдиним органом по боротьбі з економічними злочинами

Ніна Южаніна нагадала, що намагання створити єдиний орган по боротьбі з економічними злочинами триває протягом декількох останніх років, а обов’язок ліквідувати податкову міліцію взяли на себе депутати VIII скликання, підписуючи коаліційну угоду.

«Але під час подальшої роботи і спілкування з бізнесом і зважаючи на те, як складалася ситуація з роботою правоохоронних органів, дедалі частіше поставала тема щодо створення єдиного органу по боротьбі з економічними злочинами, — зазначила Ніна Южаніна. — Яким чином досягти цієї мети, ми зараз виклали разом з авторським колективом, разом з рядом депутатів, які брали активну участь при напрацюванні і самої ідеології, і самої концепції, з якою ми неодноразово виходили на презентації до бізнесу».

За словами Голови Комітету, для того, щоб законопроект не мав політичного забарвлення, до його підписання не було залучено велику кількість депутатів: «Нам було важливо, щоб і суспільство, і в тому числі депутатський корпус прийняли рішення, наскільки саме такий проект закону, інструменти, які пропонується надати новому правоохоронному органу, вирішують проблеми і завдання, які ми ставимо перед собою».

Ніна Южаніна спростувала міф щодо створення силового «монстра», оскільки планується створити замість діючих трьох єдиний орган, який буде забезпечувати безпеку держави шляхом захисту публічних фінансів як на вході в бюджет, так і при розподілі бюджетних коштів.

«Щодо закидів, які лунають про те, що в цьому законопроекті немає прямої ліквідації підрозділів нацполіції і СБУ, я наголошую: ліквідація таких підрозділів забезпечена через низку змін до Кримінального процесуального кодексу і Кримінального кодексу», — зауважила автор законопроекту. Таким чином, за її словами, жоден із підрозділів нацполіції, СБУ не зможе займатися розслідуванням економічних злочинів через те, що змінами до Кримінального процесуального кодексу передбачено, що саме НБФБ має в основній підслідності ті статті, якими зараз зловживають вказані структури (ст. 191, 205, 212 тощо).

Найголовніша ж мета законопроекту — це зміна завдань, функцій та інструментів, якими буде наділено новий орган для того, щоб боротьба з економічними злочинами дійсно перетворилася із силової та каральної на аналітичну. «Враховуючи досвід європейських країн, ми детально виписали, що це за аналітичні методи боротьби з економічними злочинами, і поклали їх в основу проекту закону про НБФБ. Саме тому дві третини законопроекту присвячено цій новій для силових органів моделі роботи боротьби з економічними злочинами — починаючи від структури, де чітко вказано підрозділи, які входять до центрального апарату і територіальних органів НБФБ, до чіткого визначення обсягу роботи, яку буде здійснювати детектив-аналітик, і які результати цієї роботи та в якому документі мають бути закріплені», — пояснила Ніна Южаніна.

Вона запевнила, що сумлінні платники податків не будуть у полі зору НБФБ. За статистикою, нині добровільна сплата податків становить 98%, відповідно немає потреби витрачати державний ресурс на те, щоб пресувати бізнес і з’ясовувати з ним відносини. Що стосується податкової міліції, то, на переконання Голови Комітету, її потрібно зрештою відокремити від Державної фіскальної служби. «ДФС, у свою чергу, має залишитися, як в усіх країнах, виключно сервісною службою і тим державним органом, який співпрацює з платником», — зазначила Ніна Южаніна.

Звернула увагу вона і на те, що тексти попередньо оприлюдненого і зареєстрованого законопроектів відрізняються внаслідок обговорення цього документа з багатьма бізнес-асоціаціями та експертами, які висловлювали слушні зауваження в частині вузькопрофільних питань. Наприклад, статтю «Шахрайство з ПДВ» виписано за рекомендаціями Європейської бізнес-асоціації.

«Настав час довести суспільству, що аналітичним шляхом можна забезпечити розслідування кримінальних злочинів», — підсумувала Ніна Южаніна.

Прес-служба Голови Комітету з питань податкової та митної політики

Ніна Южаніна

  • Перегляди: 1376

Читайте також: