Реформа митниці: старий сюжет в новій інтерпретації
14.03.2023, «Економічна правда». Уважно стежу за оцінкою дійсно професійних експертів
Не вдаючись
- спільні пункти пропуску та спільна база даних з країнами ЄС;
- діджиталізація всіх процесів та впровадження електронної черги;
- ротації
на митниці кожні три місяці; - збільшення кількості
пунктів пропуску; - встановлення сканерів на всіх пунктах пропуску.
Чи є ці «митні новації» принципово новими по суті? Абсолютно ні, крім, можливо, електронної черги
Всі ці напрями були ініційовані багато
Нагадаю про окремі з них з точки зору ретроспективи та розвінчання міфу про «реформаторську новизну».
Скільки
Чи обізнані ініціатори чергових «митних реформ» про кількість міжвідомчих угод, підписаних Держмитслужбою з митними адміністраціями інших країн про обмін інформацією з різних питань митної справи (статистичні дані, митна вартість, допомога
Чи знають ці особи про локальні експерименти з обміну інформацією
Чи цікавить їх те, що
Чи всі ініціатори «чергових митних реформ» пам’ятають, що питання сканерів
Чи обізнані вони з реальним станом щодо кількості та працездатності мобільних та стаціонарних сканерів, які є
Чи знають вони, що жодного сканера немає
Чи обізнані автори чергових «митних реформ» з процесом та динамікою
Особливо
Чи орієнтуються автори чергових «митних новацій» щодо процесу та
Чи знають вони щось про єдину автоматизовану інформаційну систему митниці (ЄАІС), програму «Інспектор», автоматизовану систему аналізу ризиків (АСАУР), історію запровадження електронного декларування, проєкти «електронних пломб» «фільтр пункту пропуску», електронні журнали обліку, електронні
Про яку саме ротацію говорять автори?
Взагалі немає службового житла, практично немає справного службового автотранспорту, мізерне фінансування відряджень?
Чи знають чергові «митні реформатори» про результати роботи таких собі «контрольних надбудов»
Думаю, що ті, хто зараз намагається «сконструювати черговий митний велосипед» для театрального дійства під гучною назвою «реформа митниці» свідомо не цікавиться історією розвитку цих процесів
Не цікавиться тому, що об’єктивна оцінка цих процесів та їх співвідношення з часовими періодами реалізації таких
Основний з цих висновків – українська митниця динамічно розвивалась тоді, коли була органом зі спеціальним статусом, була повноцінним центральним органом виконавчої влади з унікальними функціями, мала свою суб’єктність.
Це вже митниця, яка може сказати «ні» та може довести та відстояти свою позицію. Митниця максимально захищена від зовнішніх впливів. Митниця, яка не є штучним «ізгоєм»
Є великі сумніви. Сумніви тому, що запропоновані напрямки реформ зовсім
Тобто жодних змін
Напрямки «митної реформи», озвучені сучасними авторами
- Перегляди: 349