При цьому решта встановлених податків, а саме ввізне мито та податок на додану вартість, залишаться незмінними. Такою була тема зустрічі Голови Комітети з питань податкової та митної політики Ніни Южаніной з представниками громадського об’єднання «Автоєвросила» та бізнес асоціацій.
«Для того, щоб змінити іноземний номер на український вам буде необхідно виїхати за межі України та виконати всі необхідні процедури – розмитнити авто та пройти реєстрацію. Лише у такий спосіб ми повернемо в цивілізоване русло», – наголосила Ніна Южаніна.
За її словами нині в Комітеті вже є законопроект, розроблений на основі молдавського досвіду вирішення подібного питання.
Запропонована модель легалізації авто з іноземною реєстрацію передбачає, що українці які ввезли на територію України авто, що зареєстровані на фізичних та юридичних осіб за кордоном, матимуть можливість їх розмитнити, сплативши 30% від нині діючої ставки акцизу.
Серед перепон, що заважатимуть реалізації молдавської моделі, Голова Комітету назвала заборону на митне оформлення та реєстрацію в Україні автомобілів екологічного стандарту нижче «євро-5», тобто таких, що були вироблені до 2010 року, а також обурення суспільства.
На її думку, поступки на які йде влада ділять українців на тих, хто в повному обсязі сплачує податки, купуючи чи розмитнюючи своє авто, дотримуючись встановлених норм, і тих хто, користуючись шпаринами в митному кодексі, порушує законодавство.
«Моє завдання, як Голови податкового комітету, полягає в забезпечені безпеки української економіки, а подібні дії є прямою загрозою для її функціонування», – наголосила вона.
Цю думку поділили й представники Європейської бізнес асоціації, наголосивши, що імпорт нелегальних авто з Європи руйнує внутрішній ринок – продаж від фізичної особи до фізичної особи, а також негативно впливає на роботу виробників, дилерів і постачальників автомобілів в Україні.
Що стосується екологічних стандартів, їх скасування буде можливим лише з 2020 року, коли згідно з вимогами Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським союзом буде введено технічний огляд авто та вдосконалення страхування цивільної правової відповідальності власників авто, вартість якої буде залежати безпосередньо від віку машини.
«Однак ми не можемо зволікати і чекати ще півтора року, адже проблема з кожним днем загострюється все більше. Вже сьогодні на 9 мільйонів легальних автомобілів – 1,5 мільйона тих, що поза законом, і з кожним днем їх кількість зростає», – підкреслила народний депутат.
«Так, ми повинні зробити розмитнення справедливим і доступнішим, однак це передбачає реалізацію цілого комплексу заходів і внесення низки змін в діюче законодавство», – підсумувала Н. Южаніна.
Днями перша частина таких змін буде направлена на розгляд громадських активістів. Наступна зустріч парламентарів з представниками громадських організацій відбудеться 4 квітня 2018 року.
Нагадаємо, у Молдові 70% знижки на акциз держава змогла надати після сплати водієм спеціального збору за користування дорогами, а саме 85 євро за 180 днів, наступне користування протягом півроку коштувало йому ще 180 євро. Після закінчення обмежувального терміну автомобіль не зареєстрований до встановленого строку підлягав евакуації за територію Молдови зі сплатою 15 євро за кожний кілометр з місця перебування автомобіля до кордону.
Прес-служба Голови Комітету з питань податкової та митної політики