Час змін
«Рейтинг. Вісник», 11.01.2018.
2018 рік передбачає запровадження низки податкових норм та запуск нової структури, що відповідатиме за фінансову безпеку країни. Наскільки легко працюватиметься бізнесу у такій системі вже 2018 року, а також на що спрямовуватиметься робота парламенту, розповіла Голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна ЮЖАНІНА.
У
Створення Національного бюро фінансової безпеки (НБФБ) покликано принципово змінити ситуацію як для бізнесу, так і для держави в питанні боротьби з економічними злочинами.
Система, що діє в нашій країні, застаріла,
Усі усвідомлюють, що без органу, який би боровся з економічними злочинами, не може існувати держава. Я наголошую саме на слові «усвідомлюють».
Як показує європейський досвід, деталі створення правоохоронного органу, метою якого буде
Лише експерти — фахівці, які працюють над законопроектом щодо створення НБФБ, зобов’язані врахувати абсолютно всі і досягнення, і проблеми, що склалися навколо функціонування правоохоронних органів.
Ми ж бачимо,
Насамперед потрібно розглянути саме недопрацювання у законодавчому плані, що спричинили невдачі або неякісну роботу нових органів.
Намагаємося наразі зважити всі плюси Закону про створення НАБУ і труднощі, що виникли на початку його діяльності, щоб врахувати ці особливості при створенні Національного бюро фінансової безпеки.
Що у зв’язку з цим принципово зміниться для бізнесу?
Положення Концепції НБФБ, які було презентовано, уже показали представникам бізнесу, за рахунок чого вони відчують полегшення в роботі у разі створення нового органу.
На сьогодні найбільша проблема полягає в тому,
Мене це дуже бентежить. Бентежить і бізнес. Особливо те, що всі акти перевірок з певною сумою донарахувань також є підставою для реєстрації кримінального провадження. І це головне, від чого найбільше потерпає бізнес.
Під час презентації законопроекту про створення НБФБ було зазначено, що насамперед слід зробити так, щоб притягнення до відповідальності за ст.
Якщо ми це зробимо, то порівняно з діючою системою обсяг зареєстрованих кримінальних проваджень за експертними оцінками може зменшитися на 75% від нинішнього рівня.
Річ у тім, що це величезний масив актів, з якого лише зовсім маленький відсоток контролюючому органу вдається відстояти у процедурі оскарження. Більшість таких оскаржень через неякісну доказову базу, складну і тривалу процедуру оскарження закінчується на користь платника податків.
Тобто вся ця робота великої кількості задіяних осіб, які утримуються за рахунок бюджету, з великим масивом інформації закінчується нічим, результату майже немає.
І ми повинні, повністю відмовившись від таких методів
Яка саме інформація підлягатиме аналізу на наявність ризиків та з яких джерел
Нове бюро
Більшість передумов для оптимізації та несплати
Існує велика кількість підзаконних нормативних актів, зокрема наказів міністерств та відомств, постанов Кабінету
Створення саме таких схем, що розробляються зловмисниками з використанням прогалин чинного законодавства, має попереджуватися ще на етапі розробки та прийняття законодавчих актів.
Тому найважливіше завдання НБФБ з його
Виходячи з того, що всі створені державними органами інформаційні ресурси є власністю держави, новий орган повинен мати доступ до баз даних усіх без винятку державних органів, в тому числі Нацполіції, СБУ, ДФС, а Державна служба фінансового моніторингу має увійти
Якщо взяти до уваги досвід Литви, то там створили окремий державний орган — Національне агентство з інформаційних ресурсів, яке об’єднує усі інформаційні бази в одну платформу, щоб надати можливість їх використання всіма державними органами.
Це є втіленням принципу, що усі інформаційні бази, які створюються кожним органом, не є власністю таких органів, а належать державі.
Саме у такому ракурсі ми плануємо започаткувати роботу НБФБ, щоб приступити до упорядкування усіх інформаційних баз у країні.
Яким ви бачите захист такої інформації, адже нещодавній скандал між НАЗК і НАБУ через витік інформації свідчить про те, що ми зовсім не вміємо її захищати?
Коли стався витік інформації щодо декларацій в усі відкриті джерела, мене це занепокоїло. Перепрошую, але якщо держава не вміє захищати довірені їй персональні дані громадянина від їх розголошення, то я ніколи не погоджуся на надання особистої інформації. Дивує спокійне ставлення суспільства до такого витоку інформації. Можливо, створення НБФБ спричинить необхідність появи у нас відповідної окремої служби, такої, наприклад,
З іншого боку, нині ми спостерігаємо вкрай негативну ситуацію, що склалася з відсутністю доступу НАЗК до баз даних, необхідних для його роботи; у Мінфіну, який згідно із законом повинен контролювати роботу ДФС, до її
Водночас
Для уникнення подібної ситуації із захистом інформації у складі НБФБ передбачається створити підрозділи внутрішньої та кібербезпеки.
У
Мене часто запитували, для чого це робиться.
Це правда. Великі підприємства у своїй більшості — це транснаціональні компанії, які мають дешевий ресурс і можливість сплатити ПДВ при ввезенні обладнання, оскільки вся сума йде компанії у податковий кредит
Щодо другого питання, то за відсутності дешевих кредитних
Наразі, якщо з постачальником можна домовитися про розстрочення платежу за придбане обладнання, то такої можливості розстрочення на митниці не було.
Обладнання, нові технології дуже далеко пішли вперед, і неможливість нашої держави та нашої економіки оновлюватися була для нас найбільшим мінусом.
Це стимулююча норма, перший крок, але він буде дуже великим поштовхом для розвитку виробництва в країні.
Кожна
Які шляхи розвитку ситуації із незаконним ввезенням
Для того щоб знаходити
Які ще масштабні
Розмову вела
- Перегляди: 725