28.03.2018, ZIK. Із 2020 року відбудуться певні зміни у розмитнені автомобілів. Стосуються вони технічного огляду і механізмів додаткового захисту екології. Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» сказала нардеп Ніна Южаніна.
«У податковому кодексі давно існують європейські стандарти. Перш за все, вони пов’язані із захистом вітчизняного ринку і виробника. Взагалі, до 2008 року в Україні була заборона на ввіз автомобілів, які мали більше, ніж вісім років. Але після вступу до СОТ таку норму скасували. Тому з 2010 ми запровадили додаткові обмеження – екологічні стандарти», – зазначає експерт.
Нардеп наголошує на тому, що екологічні стандарти можуть змінюватися залежно від виробництва.
«У Європі виробників стимулюють виготовляти автомобілі, які не шкодять екології. Ситуація в Україні є іншою. Із 2020 року ми введемо технічний огляд на ввезені автівки. До слова, він передбачений угодою про асоціацію з ЄС», – говорить Южаніна.
Народна обраниця підкреслює: потрібно оновити політику щодо встановлення акцизного податку, опираючись на вік автомобіля, об’єм його двигуна тощо.
«Боляче дивитися на те, що відбувається в Україні. Є частина суспільства, яка не хоче, аби ми надавати пільги на привезені автомобілі. Адже вони сплатили податки і не підтримують позицію держави щодо амністії. З іншої сторони є люди, які захищають інтереси нерозмитнених автівок», – наголошує Южаніна.
Крім того, нардеп пропонувала Молдовський варіант, згідно якого від 1 січня 2018 року мала б діяти знижка 70% для реєстрації автомобіля.
«При розмові з активістами, ми дійшли до висновку, що така схема теж не повністю підходить. Адже у нас є бажання поставити на облік автомобілі 2000 року випуску. А це означає, що навіть при сплаті 30% й так буде дуже велика сума акцизу. Отже, нема рішення, яке можна взяти за основу», – коментує експерт.
Нардеп наголосила на тому, що комітет ВРУ хоче створити нову редакцію ставок щодо акцизного податку.
«Це реально після введення технічного огляду і внесення змін у закон про автоцивільну відповідальність. Там теж є певні зобов’язання перед ЄС. Ми плануємо, що від 2020 року буде діяти технічний огляд. Тоді від чинного акцизу платитимемо лише 30% від ставки. Тобто буде нова шкала, над якою ми вже працюємо», – говорить Южаніна.
Нардеп звертає увагу на те, що нові акцизи будуть стосуватимуться вони не лише громадян, а й дилерів.
«Зараз беремо до уваги тільки тих, хто порушує законодавство, не взявши до уваги дилерів. Коли ми встановимо правила загальні для всіх – ситуація зміниться. Потрібна співпраця з виконавчою гілкою влади, бо наразі ми не бачимо розуміння. В Україні існує дуже багато нагальних питань, тому «євробляхи» відкладають на потім», – додає Южаніна.