Виступи у ЗМІ

  • Прес-служба

Не можна давати амністію на розмитнення автівок на єврономерах

Не можна давати амністію на розмитнення автівок на єврономерах

Новое время, 07.01.2018. В кінці грудня 2017 року на підсумковій прес-конференції прем'єр Володимир Гройсман, закликав не замовчувати про високий рівень ставок при розмитненні авто, якщо він дійсно є таким. При цьому назвав «ненормальним», коли в країну завозять автомобілі, які ніде ніким не зареєстровані і на яких «дуже часто» скоюють злочини.

НВ Бізнес звернувся до Ніни Южаніної, голови комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, від якого в принципі залежать певні законодавчі ініціативи і зміни щодо ввезення та розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією, щоб розібратися, як влада збирається вирішувати цю проблему і чи буде знайдено компромісне рішення. А також, що робити тим, хто вже давно пересувається по наших дорогах на легковиках на єврономерах.

– Держава критикує власників автомобілів на єврономерах. Чому? Що поганого в тому, що вони є?

– Насправді, автомобілів на єврономерах в країні дуже багато. Це не є добре. Ці автомобілі порушили не тільки митні правила, а й порушують безпеку на дорогах. Досить часто такі автомобілі порушують правила дорожнього руху. І роблять це очевидно з такою особливою пристрастю.

Більш того, велика частка таких автомобілістів навіть не мають страхування цивільної відповідальності. Тобто взагалі не несуть ніякої відповідальності на дорозі. Проблеми з цим нікуди не зникли, а навпаки проблема загострилася, адже таких автомобілів стало значно більше за останній час. Тому з цим треба щось робити.

– А чому не можна зняти всі мита і податки при імпорті в Україну автомобілів з країн Євросоюзу? Ми ж підписати угоду про асоціацію, йдемо в Європу. У чому причина?

– Всі мита і податки в Україні мали і мають на те економічне підґрунтя. Робити просто так нічого взагалі не можна в економіці. На все треба мати розрахунки, прорахунки із усіх питань. Ми маємо зрозуміти і отримати від Міністерства економіки висновки щодо того, яке економічне майбутнє у нашої автомобілебудівної галузі.

Також ми маємо отримати від Асоціації міст, від інших міністерств, які пов'язані із розрахунками, дані щодо пропускної спроможності наших доріг. Тобто реальна кількість автомобілів, той обсяг, який витримають наші дороги. Такі розрахунки робляться в усіх європейських країнах.

Виходячи з таких розрахунків вже встановлююти додаткові обмеження, які ми зараз не бачимо в цілому по країні. Нам часто приводять данні опираючись на досвід країн Євросоюзу, мовляв, там існують нульові ставки на акциз, відсутні будь-які податки при ввезенні автомобілів. Але ж ми знаємо про те, який високий екологічний податок там існує для автомобілів, які доходять до певного віку.

Я впевнена, треба шукати своє рішення для України і воно має бути точно не таким, як хотілось би одній стороні. Воно має бути точно компромісним.

– А яке це може бути рішення? Як держава планує взагалі вирішувати цю проблему?

– Я би хотіла, щоб ми пішли шляхом, який пройшли наші сусіди, які мали таку саму проблему. Та ж Республіка Білорусь мала велику кількість автомобілів на литовській реєстрації і змогла вирішити цю проблему декілька років назад.

Республіка Молдова теж вирішує цю проблему. Ця країна застосувала знижуючий коефіцієнт до діючих ставок акцизного податку і всіх інших податків, які встановлені в країні, були і є.

Передача в управління автомобіля з іноземною реєстрацією громадянину України – апріорі неможлива

Так точно і ми можемо підійти до цього питання. Я передала всі матеріали активістам, для того щоб вони змогли ознайомитися, розібратися і зрозуміти це. Якщо ми візьмемо досвід Молдови, просто перепишемо все під копірку, чи влаштовує їх такий варіант? Я думаю, що ми найближчим часом отримаємо відповіді і будемо рухатися далі. Але точно ні в якому разі не можна робити таку акцію по амністії, тобто дозволити розмитнити автомобіль за безцінок.

Тому я думаю, що буде справедливо, якщо до діючої шкали ставок акцизного податку ми застосуємо певний коефіцієнт. Наприклад, вони сплатять 25-30% від встановленої ставки акцизного податку. Але з врахуванням тих ступеньок, які в нас зараз є по ставці акцизного податку в залежності від віку автомобіля.

– А на майбутнє вже не будуть мати можливості імпортувати чи їздити на єврономерах?

– Ми маємо дотримуватися абсолютно всіх європейських і міжнародних зобов'язань, які ми взяли на себе. У нас точно має бути і транзит, і тимчасове ввезення. Але, звісно, з обмеженням в тих осіб, які можуть користуватися таким автомобілями, які будуть перебувати в режимі тимчасового ввезення.

Тобто митний режим тимчасового ввезення надається нерезиденту, який в'їжджає на територію України із строком не більше одного ріку. Тобто передача в управління автомобіля громадянину України – апріорі неможлива.

Такі самі обмежувальні заходи встановлені зараз і в Молдові, і в Республіці Білорусь. Поліціч має право зупиняти такий автомобіль і може транспортувати автомобіль до кордону України. Саме через те, що він буде порушувати митні правила.

– А вам не здається, що той факт, що Україна звернулася до Литви з проханням допомогти зупинити імпорт автомобілів, говорить про те, що у нас дуже слабка держава? Ми самі не можемо навести тут лад.

– Я так не вважаю. Якби у нас це була єдина проблема, ми би вже давно її вирішили. До цього часу країна і я особисто, як голова податкового комітету у парламенті, займаємося великою кількістю більш значущих фундаментальних законопроектів, які вкрай потрібні державі.

В нас просто термін вже збіг щодо прийняття багатьох законопроектів ще 1 жовтня 2017 року. Україна взяла певні зобов'язання підписуючи угоду про асоціацію і ми вже не встигаємо вчасно їх виконати. Тому я не можу підтримати вашу думку, що це говорить про слабкість держави. У тому що Державна фіскальна служба звернулась до Литви, щодо надання інформації або вивчення ситуації, яка склалася із перебуванням їх автомобілів на території України, немає нічого ганебного.

Виходячи з тієї інформації, яка доступна у ЗМІ, у Литві може мати місце скрите працевлаштування наших громадян, яких наче оформляють на роботу, а потім проводять скрите відчуження автомобілів без сплати податків.

Можливо, в тому є зиск, але то хай для себе вирішує сама Литва, чи будуть вони застосовувати якісь заходи до таких власників автомобілів, чи ні, то вже їх рішення. Але нам така інформація теж допомогла би зробиті певні висновки.

– Ваш прогноз, коли ця проблема вирішиться?

– Я думаю, що ми маємо до неї зможемо підійти точно вже найближчим часом. У нас зараз в суспільстві відбувається непорозуміння і безвідповідальність. Якщо ми говоримо про добрі європейські норми, які дисциплінують, які роблять процеси, процедури більш прозорими, – все це добре.

У Литві українців наче оформляють на роботу, а потім проводять скрите відчуження автомобілів без сплати податків

Але як тільки це буде стосуватись мене – нам цього не потрібно. Тобто хочеться змін, але так, щоб ці зміни не стосувалися мене. Тому таке розшарування населення і різна думка громадян, вона бентежить. Але я думаю, що ми пройдемо цей етап. Тому що зближення з Європою – це не тільки дипломатичні речі.

Це весь спосіб життя і навіть мислення наших людей. Тому дуже скоро ми все-таки повернемося до теми врегулювання ситуації з автомобілями на єврономерах. Насправді ця проблема перезріла. Я вважаю, що в нас буде час зібратися всім гілкам влади, для того щоб прийняти для себе остаточне рішення.

Насправді це не тільки наше рішення, це більш планово-економічне і політично-євроінтеграційне рішення, якщо можна так висловитися загальними словами, а не лише рішення про ставки податків.

Ніна Южаніна

  • Перегляди: 598

Читайте також: