Виступи у ЗМІ

  • Прес-служба

Раде неизвестна причина усиленной проверки товаров на таможне

Раде неизвестна причина усиленной проверки товаров на таможне

Украинская таможня перестала пропускать посылки с товарами, купленными в зарубежных интернет-магазинах. Именно такие заголовки появились на страницах украинских изданий. По данным первоисточника сообщений — Оpendatabot, который ссылается на свой источник, это происходит на основании перечня объектов интеллектуального права, включенного в таможенный реестр. На этом же ресурсе можно посмотреть полный перечень брендов, которые могут не пропустить на границе. В список запрещенных фирм вошли: Adidas, Apple, Canon, Chevrolet, Christian Dior, Coca-Cola, Levi's, LG, Honda, Mercedes Benz, New Balance, Nivea, Nokia, Opel, PlayStation, Samsung, Subaru и сотни других. Всего в списке значится около 1150 наименований. Накануне также появились сообщения о том, что таможня начала задерживать посылки с устройствами Meizu и Xiaomi, которые также, по данным сайта, находятся в «черном списке».

Информацию о якобы запрете ряда товаров, заказанных за границей, прокомментировала в эфире радиостанции Голос Столицы народный депутат, председатель комитета Верховной Рады по вопросам налоговой и таможенной политики Нина Южанина.

Чи українці не зможуть тепер отримувати посилки від більше, ніж сотні брендів?

— Я спробую зараз пояснити, що насправді є в законодавстві та потім ми зможемо зробити висновки. Існує митний реєстр прав інтелектуальної власності. Він існує давно і починався він буквально з декількох назв фірм. Зараз він поповнився вже майже до тисячі. Тому що в країні існує, мабуть, в Мінекономрозвитку, департамент інтелектуальної власності. Всі компанії, всі бренди намагаються, не намагаються, а проводять реєстрацію задля захисту прав інтелектуальної власності в кожній країні. В тому числі і в Україні, сплачуючи за це велику суму збору. Що наша країна має робити? Захищати права інтелектуальної власності таких компаній. А це означає, що перевіряти всі вантажі, які ідуть, і великі, і малі, з товарами цих компаній, задля захисту права інтелектуальної власності. Що це означає? Це необхідно для перевірки на справжність цього товару, тобто на уникнення підробок під такими брендами.

Якщо продукт на митниці порахують несправжнім, тоді просто цю посилку не попускають на територію України, не зважаючи на те, що українець міг за неї вже сплатити кошти?

— Абсолютно вірно. Але уточню, що це не просто митник, а це інтелектуальний інспектор, який має чіткі критерії невідповідності товару оригіналу. І ці люди працюють в усіх країнах, тому такі процедури відбуваються в усьому світі. Але самий головний недолік, що роботи щодо великих партій товарів все-таки перевірялися, не проводилося в Україні. Зараз без пояснень, без дискусій щодо цього питання. Просто хоча би наголосити за тиждень, за місяць, митники приступили до виконання своїх функцій. Я насправді вчора намагалася зрозуміти, що спровокувало виконання, чи є якісь терміни критичні для нас по відповідальності за неперевірку, чи що відбувається. До цих пір ми не з'ясували ці обставини. Я думаю, що саме зараз зранку ми в комітеті розпочнемо розбиратися, що стало підставою такої екстреної затримки всіх і саме посилок, що відбувається на митниці з великими вантажами, чи це вибірковий якийсь підхід, чи це справді розпочалася робота, яку взяла на себе держава в плані захисту прав інтелектуальної власності. З'ясуємо і буде все відомо.

Ці заяви «Нової пошти» про те, що є затримки з надсиланнями через те, що митники все перевіряють. Вони саме з цим пов'язані?

— Тільки може з цим, тому що інших змін в законодавстві якихось взагалі немає. І до кодексу не вносилися зміни. Постановою Кабміну щодо цих питань теж не можна ніяких внести змін. Тому зараз дійсно треба розібратися, що послугувало таким поштовхом масової зупинки і що планує робити митниця. Тому що збурення величезні. Дійсно, я вам розказала, які є норми законодавства, і чому вони так різко почали виконуватися саме зараз, без роз'яснювальної роботи серед громадян, я не можу сказати.

Можливо, у вас є якісь рекомендації для громадян, які зіткнулися з такою проблемою, що їх посилки просто не пропустили? Що їм робити?

— Я зараз взагалі не можу сказати, що порекомендувати громадянам, тому що треба спочатку розібратися. І я хотіла би бачити і критерії автентичності товару, і чи може, як може запобігти людина тому, що вона придбає в інтернет-магазині все-таки підробку, не автентичний товар. Що далі відбувається? Адже вона витратила кошти і в неї немає можливості перевірити цей товар на відстані на автентичність. Тому який захист подальших, навіть витрачених коштів буде відбуватися, ми повідомимо згодом. Зараз нам треба розібратися по суті, що це за процедура, чи вона буде носити тепер постійний характер і потім будемо напрацьовувати рекомендації.

Ніна Южаніна

  • Перегляди: 628

Читайте також: